вівторок, 11 червня 2013 р.

Рефлексія Модуль 8

Цей модуль знову повернув до питання"оцінювання, зосереджене на потребах учнів". Отже, за компетентнісного підходу основним об"єктом  оцінювання є рівень, на  якому учень у конкретній  навчальній ситуації застосовує інтегрований комплекс  набутих знань,навичок, ставлень,орієнтацій.Необхідні нові підходи до оцінювання у випадках,коли:                                       -для досягнення результатів необхідно вирішувати складні  колективні завдання, наприклад, розв"язання проблем,прийняття рішень;                                                                  
- треба висловити розуміння ідей ,а не відтворювати фрагменти певної інформації;                        - учитель переходить від простої перевірки знань і вмінь, необхідних  у процесі соціалізації(здатність спільно працювати,приймати рішення, вміти слухати, розв"язувати конфлікти тощо);        
  - потрібно спонукати  як учителя,так і учня до роздумів  над якістю навчання й над тим ,як  її можна підвищувати;
   - треба дати учням можливість демонструвати свою здатність міркувати і вирішувати дискусійні питання та проблеми;
- треба оцінювати сам процес навчання,тобто те,як учні  працюють;                                                     -потрібно оцінювати досягнення учнів ,незалежно від того,значні вони чи  скромні,якщо вони є результатом справжніх зусиль дитини;                 
-треба оцінити старанність,як учні вкладають у співпрацю,і заохотити дітей допомагати одне одному   в роботі;                       
  -треба дати учням можливість замислитися над власним способом навчання ,приділяти увагу емоціям,які виникають у дітей під час роботи і взаємин з іншими учнями.
 Нові стратегії оцінювання мають показати рівень оволодіння навичками мислення й  комунікації, розв"язання складних проблем.Оцінювання має бути тісно пов"язане з процесом навчання,хоча б тому ,що учні засвоюють те ,за що їх оцінюють.Оцінювання має бути поспішним. Поточне оцінювання відіграє важливу роль,не можна відмовлятися від нього.Слід дбати про те,щоб оцінювання не заважало самому процесу навчання.    

Немає коментарів:

Дописати коментар